تلفن:

08138251188 - 09181117805

تفاوت مایکروویو و مایکروفر و سولاردام

تفاوت مایکروویو و مایکروفر و سولاردام
تفاوت مایکروویو و مایکروفر و سولاردام  در حین تصمیم گیری برای خرید و اطمینان از کیفیت کارکرد آن ها برایتان با اهمیت باشد. به طور کلی در مکانیزم عملکرد، فرق زیادی بین مایکروویو و سولاردم وجود ندارد اما چه چیزهایی باعث تمایز و برتری آن ها نسبت به یکدیگر می شود؟

تفاوت مایکروویو و مایکروفر و سولاردام چیست؟

مایکروویو چیست؟

فرایند گرم کردن در مایکروویو توسط قطعه‌ای به نام مگنترون انجام می‌شود. این قطعه امواجی با فرکانس بالا تولید می‌کند. امواج گرمایشی به دیواره های فلزی محفظه داخلی مایکرووفر برخورد می‌کنند و منعکس می‌شوند. در طی همین فرایند، مولکول های آب موجود در غذا جنبش پیدا می‌کنند، تا جایی که جنبش آنها به یک میلیون بار در ثانیه می‌رسد. در نهایت با افزایش نوسان مولکول های آب، مولکول های دیگر موجود در غذا هم به جنبش درمی‌آیند و غذایی که در مایکروویو قرار داده‌اید با سرعت قابل توجهی گرم می‌شود. بنابراین اساس عملکرد مایکروویو بر پایه wave یا همان امواج است.

سولاردام چیست؟

فناوری به کار برده شده در سولاردام اولین بار توسط کمپانی الجی ابداع شد. در این دستگاه علاوه بر المنت حرارتی یا هیتری که درمایکروویو و مایکروفر موجود است، هیتر زغالی (نوعی المنت نوری) نیز تعبیه شده است که با ایجاد امواج نوری، گرمای زیادی تولید می‌کند. این المنت نوری در قسمت بالایی سولاردام قرار دارد.
دومین تفاوت مایکروویو و سولاردام این است که در قسمت کف سولاردم یک مگاهیتر وجود دارد که از هیتر سرامیکی و لامپ هالوژنی تشکیل شده است. به کمک مگاهیتر، امواج نورانی از کف دستگاه نیز منتشر می‌شوند و سولاردام این قابلیت را پیدا می‌کند که مواد غذایی را از پایین گریل کند.
برای انعکاس بهتر امواج گرمایی و نوری در سولاردام، محفظه پخت این دستگاه استوانه‌ای و مدور در نظر گرفته شده است، یعنی بر خلاف محفظه پخت ماکروویو و ماکروفر که چهارگوش هستند.
نتیجه گیری
به واسطه این 3 تفاوت سولاردام با مایکروفر که ذکر کردیم (خصوصا وجود المنت نوری)، پخت‌وپز با سولاردام سبب می‌شود تا:
مواد مغذی و طعم غذا حفظ شود. (حفظ ویتامین‌ها و عدم افزایش چربی غذا)
غذا خشک نشود و آب خود را از دست ندهد. (مثل مرغ، ماهی و…)
غذاها با سرعت بیشتر و در زمان کمتری گرم یا پخته شوند به طوری که نیازی به حالت پیش گرمایش مایکروفر نباشد.
غذا از پایین نیز گریل شود.
به طور خلاصه اگر استفاده شما از این دستگاه‌ها فقط گرم کردن غذاست، بهتر است سراغ ماکروویو بروید.
اگر پخت‌وپز غذا، گرم کردن و یخ زدایی در حد متوسطی برایتان مد نظر است، مایکروفر یا سولاردم مطابق با بودجه و کاربردتان بخرید.
اما اگر سرعت بالا، حفظ کیفیت خوب غذا، خشک نشدن مواد غذایی و گریل کردن برایتان از اهمیت برخوردار است و از دستگاه فردار خود استفاده روزانه دارید، سولاردام احتمالا بهترین انتخاب است.

همدان سرویس نمایندگی مجاز تعمیرات ماکروفر در همدان  جهت درخواست تعمیر ماکروفر با شماره 08138244444 و یا 09181117805 تماس حاصل فرمایید.
جهت درخواست تعمیرات ماکروفر انلاین از طریق لینک درخواست خود را ثبت کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5/5