تلفن:

08138251188 - 09181117805

نحوه جرم گیری لباسشویی

نحوه جرم گیری لباسشویی
جرم گیری ماشین لباسشویی ، رسوب زدایی ماشین لباسشویی  ، روش های ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی سامسونگ ، تمیز کردن سطوح داخلی ماشین لباسشویی  و راه حل های سنتی جرمگیری ماشین لباسشویی به مانند سرکه و جوش شیرین را در این مقاله برای شما شرح داده ایم .
چرا جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی لازم است؟

جرم و یا رسوب ایجاد شده در داخل لباسشویی شما به مرور زمان و پس از بارها شستشو در داخل دیگ و یا درون لاستیک دور درب به وجود می آید. البته اگر هر دو ماه یکبار رسوب زدایی و جرم گیری ماشین لباسشویی را انجام دهید، این اتفاق روی نخواهد داد.
علاوه بر جرم و رسوب ایجاد شده در داخل لباسشویی شما، باکتری ها و قارچ ها نیز تولید می شوند. این امر می تواند به بروز بیماری های پوستی در افراد حساس، مشکلات بهداشتی و نیز بیماری کودکان و نوزادان بیانجامد. بنابراین از اهمیت ویژه ای برخوردار است. درنهایت رسوب و جرم ماشین لباسشویی شما بر کارکرد صحیح آن موثر بوده و افت عملکرد دستگاه را به دنبال دارد.
نشانه هایی که زمان جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی را اطلاع می دهند
باقی ماندن کثیفی و آلودگی های البسه شما در داخل لباسشویی، موجب تولید و تکثیر انواع باکتری و قارچ های بیماری زا در لباسشویی می گردد. به همین دلیل، در این مواقع بوی بدی از داخل لباسشویی به مشام خواهد رسید. علاوه بر آن، عملکرد و کارایی لباسشویی شما کاهش یافته و لباسهای کثیفی که در لباسشویی انداخته می شوند، همانند گذشته کاملا تمیز نخواهند شد و اصطلاحا چرک مرده می شوند. اینها برخی از نشانه هایی است که شما را از رسوب و جرم داخل لباسشویی آگاه ساخته و جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی را ضروری می سازند. اما توصیه می شود که اجازه ندهید کار به اینجا کشیده شده و عمل جرم گیری لباسشویی خود را هر دوماه یکبار و حتی هر ماه انجام دهید.
مراحل جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی با محلول خانگی
برای جرم گیری ماشین لباسشویی خود می توانید از دو راه اقدام نمایید. ابتدا روش اول که به کمک جوش شیرین، سرکه و آب داغ انجام می گیرد را توضیح می دهیم. این مواد به راحتی در دسترس شما بوده و در بسیاری از منازل پیدا می شوند.
ابتدا مقداری جوش شیرین و آب به اندازه یک پیمانه از هر کدام را درون دیگ خالی لباسشویی ریخته و سپس به اندازه دو پیمانه سرکه اضافه می کنیم. سپس با انتخاب برنامه معمول لباسشویی اجازه می دهیم تا سیکل شستشو اجرا شود. پس از پایان برنامه لباسشویی درب آن را باز کرده و به کمک یک اسفنج دیگ و دیواره های آن را تمیز می کنیم. همچنین با اسفنج لاستیک دور درب ماشین را نیز تمیز می کنیم تا باکتری ها وقارچ هایی که احتمالا در آنجا باقی مانده اند را از بین ببریم. با اینکار جرم گیری و رسوب زدایی داخل لباسشویی و لاستیک دور درب به خوبی انجام می شود.
می توانید برای نتایج بهتر و در صورت داشتن اطلاع از چگونگی باز کردن لاستیک درب لباسشویی از بدنه، آن را باز کرده و به خوبی بشویید و اجازه دهید تا خشک شود. اضافه بر آن می توانید محفظه جاپودری را نیز از لباسشویی جدا کرده و آن را نیز کاملا بشورید. می توانید برای اینکارها از دفترچه راهنمای لباسشویی خود کمک بگیرید.
جهت درخواست تعمیرات لباسشویی در همدان با شماره 08138244444 و یا 09181117805 تماس حاصل فرمایید.
جرم گیری و رسوب زدایی لباسشویی به کمک قرص و پودر جرم گیر
روش دیگری که می توان برای رسوب زدایی و جرم گیری ماشین لباسشویی استفاده شود، به کار بردن قرص جرم گیری لباسشویی و یا پودر جرم گیری لباسشویی است. این مواد را می توانید در بسیاری از فروشگاه ها تهیه کنید. استفاده از قرص جرم گیر سریعتر بوده و خاصیت ضد بو، ضد باکتریال و ضد قارچ نیز دارد و به همین دلیل بسیار کارآمد است. به خصوص برای برخی برندهای لباسشویی همچون ال جی و بوش که قرص و پودر مخصوص به خود نیز دارند.
به سادگی و با قرار دادن یک عدد قرص در داخل دیگ خالی لباسشویی و یا استفاده از میزان توصیه شده از پودر جرم گیر و سپس انتخاب یک برنامه شستشوی عادی با درجه آب حدود 60 درجه، فرآیند رسوب زدایی و جرم گیری لباسشویی را آغاز کنید. درنهایت درب لباسشویی را باز گذاشته تا خشک شود و به کمک اسفنج به تمیز کردم لاستیک درب نیز بپردازید.
نکاتی برای جرم گیری و رسوب زدایی داخل دستگاه
با انجام نکات ذکر شده زیر قطعا می توانید سبب کاهش تشکیل رسوب و جرم و همچنین باکتری ها در داخل محفظه شستشو شوید.
یکی از مواردی که می تواند سبب تشکیل قارچ ها داخل دیگ شود، عدم خارج کردن به موقع و سریع لباس ها پس از اتمام شستشوی آن ها می باشد. لذا سعی کنید در اولین فرصت لباس ها را از داخل آن خارج نمایید.
توصیه می شود که پس از اتمام شستشوی دستگاه حتما درب آن را برای چند ساعت باز نگه دارید تا با گردش هوا در داخل آن سبب خشک شدن محفظه آن و همچنین لاستیک زیر درب شود. این اقدام می تواند علاوه بر کاهش ایجاد جرم و رسوب داخل آن، از ایجاد بوی بد موجود در داخل ماشین لباس شویی جلوگیری کند.
سعی کنید محفظه مخصوص مواد شوینده را به طور مرتب با استفاده از اسفنج تمیز کنید تا هیچ گونه پودری در این ناحیه باقی نماند. زیرا این عامل پس از مدتی باعث ایجاد بوی بد در داخل دستگاه می شود.
در نهایت توصیه می شود که نسبت به ماشین لباسشویی  اهمیت قائل شوید و سعی کنید هر دو ماه یکبار با استفاده از روش های ذکر شده در فوق به نظافت آن بپردازید تا هیچ گونه جرم و باکتری در آن تشکیل نشود. زیرا بروز چنین عواملی در داخل محفظه شستشو علاوه بر این که می تواند سبب کاهش طول عمر مفید لباسشویی  شود، می تواند برای سلامتی افراد نیز مشکلاتی را به وجود آورد.
جهت درخواست تعمیرات لباسشویی در همدان با شماره 08138244444 و یا 09181117805 تماس حاصل فرمایید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5/5