تلفن:

08138251188 - 09181117805

علت برق دار بودن بدنه یخچال و ساید بای ساید

علت برق دار بودن بدنه یخچال و ساید بای ساید
شما فکر می کنید علت برق داشتن بدنه یخچال چیست؟ یخچال ها برق زیادی دریافت کرده و به نوعی سیم کشی آنها بسیار حساس است. اگر یخچال شما مدل قدیمی تر باشد به محض اینکه درب آن را لمس کنید و یا دستتان به بدنه آن اثابت نماید، شوک خفیفی به شما دست می دهد.
در این مقاله  قصد داریم در خصوص علت برق داشتن بدنه یخچال صحبت کنیم و روش های حل این مشکل را بررسی کنیم در پایان سوالات رایج در خصوص برق داشتن بدنه یخچال پوشش داده شده است.

دلایل وجود برق در بدنه یخچال چیست؟

اولین دلیل اینکه بدنه یخچال برق دارد این است که ترموستات اتصال بدنه دارد.
دلیل دوم معیوب بودن موتور می‌باشد
سومین دلیل وجود برق در بدنه یخچال، بدون روکش بودن ناحیه‌ای از سیم‌های رابط می‌باشد
دلیل چهارم این است که موتور اتصال بدنه دارد
دلیل پنجم می‌تواند مشکل معیوب شدن سیم‌های رابط باشد
آخرین دلیل هم این است که سرپیچ لامپ داخل یخچال اتصال بدنه داشته باشد
شکلات فنی در یخچال فریزر
خیلی از مواقع وجود مشکلات فنی علت برق داشتن بدنه یخچال می باشد. مشکل داشتن موتور یخچال و یا آسیب دیدن سیم های رابط یخچال می تواند منجربه برق دار شدن بدنه یخچال شود. همچنین اتصال ترموستات و یا موتور یخچال به بدنه می تواند باعث احساس شوکه شدن هنگام لمس یخچال شود. در چنین مواردی اگر تخصص فنی ندارید حتما با یک تکنسین متخصص مشورت کنید.
فرسوده شدن عایق سیم کشی داخلی یخچال
این مسئله می تواند نگران کننده باشد، بخصوص اگر یخچال شما دارای مدار یخ زدایی باشد. این مسئله یک مشکل رایج است و حتی می تواند یک خطر ایمنی محسوب شود خصوصا مواقعی که یخچال بر روی یک سطح رسانای الکتریکی قرار دارد و با رطوبت و آب سروکار داشته باشد. اگر در این زمینه تخصص لازم را ندارید حتما برای بررسی مشکل از یک متخصص کمک بگیرید.
دوره زمانی
زمستان هوا خشک تر است و باعث بوجود آمدن الکتریسیته ساکن می شود. اگر الکتریسیته ساکن یخچال شما فصلی است، افزایش رطوبت در خانه شما می تواند به برطرف کردن مشکل کمک کند. اگر در فصول با رطوبت بالاتر الکتریسیته ساکن را تجربه می کنید، این موضوع ممکن است نشان دهنده مشکل دیگری باشد.
شوک های خفیف هنگامی رخ می دهد که بار الکتریکی ساکن در لباس، کفش و مواد دیگر ایجاد شود این موارد نگران کننده نیستند. یخچال و فریزرهای دارای تراشه های رایانه ای که یخ ساز، تنظیمات یخ زدایی و دما را کنترل می کنند، نسبت به الکتریسیته ساکن حساس تر هستند. اگر این مدل ها به درستی وصل نشده باشند، می توانید شوکی را که مانند الکتریسیته ساکن است احساس کنید. اگر سیم کشی یخچال شما فرسوده شده و دچار ساییدگی شده باشد و با بدنه فلزی یخچال تماس پیدا کرده باشد نیز دچار شوک مشابهی خواهید شد.
افزایش رطوبت
برای مشکلات فصلی، از مرطوب کننده های آشپزخانه استفاده کنید تا رطوبت موجود در هوا افزایش یابد و به طور طبیعی الکتریسیته ساکن کاهش یابد. الیاف مصنوعی نسبت به الکتریسیته ساکن حساس تر هستند، بنابراین از پشم های طبیعی ، پنبه و پارچه های دیگر استفاده کنید تا شوک را کاهش دهید.
کشف علت برق داشتن بدنه یخچال
اگر تا حدودی از یخچال سر در بیاورید شاید بتوانید یک حدسهایی بزنید اما حقیقت این است که کشف دلیل اصلی برق داشتن بدنه یخچال کاری نیست که بتوانید به تنهایی انجام دهید. بهترین کار این است که یخچال را از برق بکشید و سعی کنید زمین و اطراف بدنه یخچال را از نم و رطوبت احتمالی تا حد ممکن پاک کنید. در منزل با دمپایی پلاستیکی تردد داشته باشید چون پلاستیک نسبت به عبور جریان برق یک عایق محسوب می شود.
تعمیرات یخچال ،یخچال فریزر ،ساید بای ساید در همدان با شماره 08138251188 و یا 09181117805 تماس حاصل فرمایید.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5/5